Vikend na Treskavici

Članovi HPD Prenj 1933 Mostar su za prethodni vikend, 19. i 20. lipnja, pohodili planinu Treskavicu. Sakupljanje polaznika je bilo uobičajeno pred stadionom i nakon što smo se okupili uputili smo se prema Treskavici (u 07:15 sati) uz kratku kavu na pumpi u Konjicu.

Pohod smo krenuli iz sela Turovi prema planinarskom domu “Radovan Bjelica” gdje nas je dočekao ljubazni domaćin Milomir Klepić. Tu smo malo stali, odmorili se, uzeli pive, napunili baterije i polako nastavili naš planinarski uspon. Tijekom dana pratilo nas je lijepo vrijeme što nam je dodatno dalo volje i elana na današnjem usponu. Početak ture je bio otprilike u 11:30 sati, a do Velikog jezera smo došli nešto prije 16 sati.

Kad smo došli napravili smo malu stanku i odmor za nešto pojest te smo se nakon toga zaputili na prostor gdje ćemo postaviti šatore. Nakon što smo postavili šatore za naše noćenje bacili smo se na pripremanje večere (kobaja) kao nagradu za uspješno odrađen prvi dan. Večer je protekla u jelu, pjesmi i druženju pa smo se na kraju dana svi bacili na spavanje da bi sutra bili spremni za uspon na planirane vrhove koje smo mislili obići.

Tijekom prvog dana uspona uživali smo u bogatstvu prirode koje nam je Treskavica pružala, od ljepote šume do prekrasnih potoka koje smo nebrojeno puta čuli kroz prvi dan uspona. Tijekom sna dvije stvari su nas ometale da na vrijeme zaspemo. Prvo je bila lavež naše neumorne čuvarice Nere, koja je bila naš zaštitnik za vrijeme spavanja, dok su druge bile žabe iz Velikog jezera gdje i dan danas “čujem” zvukove njihovog kreketanja.

Ujutro smo se ustali na vrijeme, uradili što treba uraditi, te u 7 sati krenuli penjati vrhove. Tijekom uspona na prvi vrh pratila nas je prekrasna priroda tj. prava simbioza slike, zvuka, mirisa, pogleda i svega drugog. Pogled prema okolnim vrhovima gdje se isprepleće još neotopljeni snijeg sa obronaka planina, žubor potoka koji se slijeva niz obronke planina, snijeg koji se otapa, sipari i još štošta drugoga oduzimaju dah i ostavljaju ushićenje.

Prolazeći kroz takvu finu prirodu za tren oka smo došli na naš prvi vrh Klekovu glavicu u 09:30 sati koja se nalazi na 2000 mnm. Odmah nakon toga zaputili smo se na drugi vrh Pašinu planinu koja se nalazi na 2070 mnm i tamo smo došli u 10:30 sati, da bi se odmah nakon nje zaputili prema našem trećem vrhu ujedno i najvećem vrhu planine Treskavice, prema Maloj ćabi koja se nalazi na 2088 mnm, a na nju smo došli u 11:30 sati.

Tu smo napravili malo veću pauzu gdje smo se odmorili i nešto pojeli. Na Maloj ćabi zatičemo još jedno planinarsko društvo (“Društvo u raspadu”) gdje smo ugodno razmijenili dojmove. Nakon svega toga odlučili smo se vratiti natrag na Veliko jezero, skupiti stvari i šatore te zaputiti natrag prema selu Turovi a zatim prema Mostaru. Drugi dio dana počeli smo u 7 sati, a na kraju dana došli smo u selo Turovi u 19:30 sati te se polako zaputili natrag svojim domovima.

Druženje sa planinom Treskavicom i članovima HPD Prenj 1933 bilo je prekrasno i vidimo se ponovo nekom drugom prigodom, vedro!