Veliki Vran

Vrh: Veliki Vran 2074 mNv Planinski lanac: Vran
Vrijeme do vrha: 3 h Poteškoće pri orjentaciji: Nema
Stupanj težine: Srednji
Visinska razlika: 782 mNv Rizik od mina: Nizak – samo pri ozbiljnom odstupanju od staze
Opskrba vodom: Nema izvora pitke vode
GPS koordinate polazišta: 43°40.619N, 017°32.538E
GPS koordinate vrha: 43°40.089N, 017°30.336E

Jedna od početnih točaka za uspon na Veliki Vran se nalazi sa sjevero-istočne stane planine na putu prema Kedžari. Kada se uđe u park iz smjera Jablanice preko Sovićkih vrata vrata produžuje se glavnim putem do sredine polja i glavnog raskrižja gdje je se nalazi motel „Hajdučke vrleti“. Ovdje skrenemo desno prema Rami i Kedžari još oko dva kilometra do markacijskih oznaka na lijevoj strani ceste koje označuju početnu točku za uspon prema vrhu.

Prvi dio puta je  teško slijediti. Nešto kasnije, staza može biti skrivena u gustom grmlju ali redovno pratite crveno-bijelih markacija kojima je obilježena. 1) Put će vas odvesti do malih poljana i suhih kamenih zidova. Ostavite kamene zidine sa vaše lijeve strane  i idite paralelno sa putem, južnim pravcem i naići ćete na mali greben sa stazom, jako oštećenom od erozije, koja se penje u pravcu jugozapada. 2) Nakon 45 min do 1 h, staza naglo skrece i ulazi u mješovitu šumu a kasnije vodi do rezervoara za vodu (presušenog), što predstavlja početak prelaska na južne padine planine. 3) Staza kruži južnom stranom planine, prelazi tri male doline krećući  se u pravcu zapada oko 1 km, postupno se uspinjući.  4) Nakon treće doline, staza se uspinje ka širokom grebenu koji vodi sve do vrha. Ovaj posljednji dio staze s vremena na vrijeme ulazi u gusto grmlje i raslinje, pa morate pažljivo pronalaziti redovne markacije uz stazu. Polomljene i prepiljene grane često predstavljaju najbolji pokazatelj staze koja vodi između granja. Vrh je obilježen velikom gomilom kamenja.