Na vrhu Hercegovine – Pločno

Plocno6.jpg U nedjeljno jutro, 20.7.2014.g. oko 8h, ekipa koju je sačinjavalo pet članova, uputila se u pustolovinu istraživanja grebenske staze na Čvrsnici, koja vodi do njenog, a ujedno i Hercegovačkog, najvišeg vrha – Pločno (2228 mnv).
Put započinjemo na, sada već uobičajenom, sastajalištu kod stadiona „Zrinjski“. Vozimo se put Goranaca i nastavljamo dalje od Bogodola asfaltiranom cestom sve dok ne započinje pravo „rally experience“. Prolazimo Palovom Jelom, kroz Klance pa do Lukavaca, sve do Križa iznad Svinjače. Napokon stižemo do našeg odredišta: Grkuš (kod Blidinja), koje je naša polazna točka uspona. Tu nam se pridružuju još tri člana, koja su dan ranije osiguravali sami vrh, jer je trajao Memorijalni skup planinara „Ivica Plazonić“. S usponom počinjemo u 9:40, ispod vrela Grkuš. Penjemo grebenom do vrha Jelinak (1806 mnv), stazom koju su nekad prije probili Posušaci. Na markacije rijetko nailazimo, ali se ipak uspješno probijamo prema kućici HGSS-a. Mali predah pa nastavak prema vrhu. S lijeve strane nam se pruža pogled na veličanstvenost Blidinjskog jezera u cjelini. Vidi se Dugo Polje, te Vran-planina, a u daljini još planina Vranica i Zec planina. Desno nam stranu čuvaju Čabulja i Velež. Iza se u daljini još vidi Tušnica, Zavelim, u izmaglici i Kamešnica i Biokovo. Za 5:20 osvajamo ono po što smo došli – vrh Pločno (2228 mnv). Na vrhu, pored male vojne baze, smo u 15h. Uz predah oko pola sata, krećemo nazad u 15:35. Sada se s Pločnog spuštamo preko Bara, pa do vrela Grkuš. Kod auta smo u 18:50.
Ponovo uzbudljiva vožnja makadamom. I za kraj, osvježenje u Emira.