Komovi 29.-31.07.2016.

13876250_1094647380623503_5093464937924734109_n
KOMOVI  29. – 31.07.2016.
Gdje na odmor?
U Budvu na pjenu od mora,  pa s planinarskim društvom HPD Prenj na Komove. Sa ekipom se nađemo malo iza Podgorice. Nakon 3 sata vožnje i traženja katuna stižemo na naše odredište – katune na visoravni Štavna na 1750mNv. Slijedi razgledavanje okoline, piće sa domaćinom i odlazak rano na spavanje, valja ustati ujutro u 5h, pa u 6h krenuti na Kučki kom, najveći vrh Komova.
Početna točka ture je sa visoravni Štavne iz mjesta gdje smo smješteni. Na izvoru koji se nalazi uz put, sipamo vodu i krećemo lagano livadom borovnica prema vrhu. Staza dalje vodi kroz strmu šumu gdje izlazimo desno od Vasojevića  Koma pa na Prijevoj Međukomlje, zatim desno uspon ka vrhu Kučki Kom. Zadnji dio uspona je kameni greben gdje sa hodanja prelazimo na penjanje, dio koji je opasan i zahtjevan za proći. Ali ekipa spremna i oprezna. Svih 13 planinara koliko nas je krenulo nakon 4 sata hodanja/penjanja  je stiglo do vrha Kučki kom na 2487mNv. Na samom vrhu, ali i putem nas prati magla tako da smo jedno vrijeme bili uskraćeni za uživanje u pogledu. Sa nama je išao i naš domaćin Mikša koji cijelim putem dvogledom traži divokoze po Komovima i pratio stanje u selu.
Nazad se odlučujemo ići daljim putem, kružno oko Vasojevića Koma preko Međukomlja-Carine-Jonov cuga-Varde pa na Štavnu. Strmim kamenim siparom se spuštamo prema šumi kroz koju berući divlje jagode lagano stižemo do početne točke uspona – visoravni Štavne.
Nakon odmora slijedi zajednička večera, druženje i uživanje u jedinstvenom ambijentu. Nedjeljno ustajanje uz zvuke pijetla i ostalih životinja je bilo sjajno, slijedilo je jednosatno sjedenje ispred katuna i uživanje u pogledu, a pogled je bio nevjerojatan, naprijed na Prokletije, sa desne strane na Komove.
U povratku svraćamo u obilazak Manastira Morača, nakon toga u Nikšić na ručak i sretni i zadovoljni natrag u Mostar.
Komovi su zaista nestvarni i predstavljaju izazov za svakog planinara. Sigurna sam da ove veličanstvene planine nikoga nisu ostavile ravnodušnim. Varit ću se ponovo kad-tad.