Bablje ljeto na Cincaru

cincar9.JPGPrelijepu jesenju nedjelju smo odlučili provesti na planini Cincar. Ona se nalazi u jugozapadnom dijelu Bosne i Hercegovine, sjeveroistočno od Livna. Zbog duže  zahtijevne vožnje, već u 6:30 se nalazimo i uz zadnje dogovore krećemo putem za Livno. Našu grupu čine 24 planinara, u dobi od 20 do 87 godina. Pridružila su nam se i 3 planinara iz Konjica. Nakon vožnje od cca 2h, u Livnu se nalazimo s našim domaćinima te se raspoređujemo po kombijima kojima nastavljamo dalje preko 9 km makadamskoim puta koji vodi na visoravan. Kruzi iznad koje se uzdiže Cincar. Kruzi su inače poznati po stadu divljih konja koji tu obitavaju. Dom Kruzi (1265 mnv) je jedan od opremljenijih domova koje smo susreli, čist i dobro održavan, čiji je čest gost hrvatski alpinist Stipe Božić. Naš uspon započinjemo od Doma Kruzi, vođeni dvojicom članova PD Cincar – Livno. Lagani uspon travnatim dijelovima, nastavljamo dijelom i makadamskim putem, gdje s lijeve strane imamo pogled na Glamočko polje. Idemo prema sjeverozapadnoj strani planine, a potom se grebenom planine uspinjemo prema vrhu. Prije samog uspona na greben planine prošli smo pored označenih minskih polja, a prilikom uspona naišli smo i na bunkere. Savršeno vrijeme nam je, s vrha, omogućilo prelijep pogled na okolne planine: Tušnica, Kamešnica, Dinara, Golija, Vitorog, Malovan, Raduša, vrhovi Vranice, Ljubuša, Vran, kao i pogled na Buško jezero te pogled na Glamočko, Livanjsko, Duvanjsko i Kupreško polje. Uz okrjepu i odmor na vrhu, grebenom planine krećemo prema istoku te se spuštamo prema tzv. švabinim štalama. „Švabine štale“ je pučki naziv za grupu objekata, izgrađenih za vrijeme Austro – Ugarske monarhije, u kojima je počela proizvodnja čuvenog livanjskog sira. Kako je Cincar travnata planina s pokojim kamenom i puno ljekovitog bilja, iskoristili smo priliku i ubrali malo Uvine trave. Različite vrste gljiva, u većim izdanjima nego inače, su rasle na mnogim mjestima. Nastavljamo spuštanje i nailazimo na simbol Kruga – divlje konje, u svoj njihovoj ljepoti. Dolazak u Dom nas dodatno veseli zbog toplog gulaša koji su domaćini pripremili. Uz pozdrave, spuštamo se prema Livnu, te zaokružujemo druženje u Eco-selu Grabovica.  U Mostar se vraćamo u kasnim večernjim satima. Ovim se putem još jednom zahvaljujemo našim domaćinima iz PD Cincar – Livno.